Εμπορικό Κέντρο Nicosia Μall

Το εμπορικό κέντρο Nicosia Mall στη Λευκωσία της Κύπρου, σχεδιάστηκε με στόχο να αποτελέσει μία μοναδική εμπειρία αγορών, εστίασης και διασκέδασης. Η πρόθεση ήταν να δημιουργηθεί ένας χώρος μοντέρνος και διασκεδαστικός, με φιλικό και ταυτόχρονα δυναμικό χαρακτήρα, που να προσφέρει στον επισκέπτη μία διακριτική αίσθηση πολυτέλειας.

Κτισμένο σε ένα οικόπεδο επιφάνειας 61.000 τμ στην Λακατάμια στη Λευκωσία, εκτός αστικού ιστού, σε μία περιοχή με έντονο το στοιχείο της φύσης, το θέμα της ομαλής ένταξης του κτιρίου στο περιβάλλον του έπαιξε σημαντικό ρόλο στην διαδικασία του σχεδιασμού. Σε αυτή την κατεύθυνση, επιλέχθηκε ο κτιριακός όγκος να έχει μία οριζόντια γραμμική δυναμική με καμπύλες χαράξεις, ενώ η χρωματική παλέτα που επιλέχθηκε για τις όψεις του ήταν αυτή του πράσινου και ανοικτού μπλε. Το αποτέλεσμα ήταν το κτίριο, χωρίς να χάνει την επιβλητικότητά του, να εντάσσεται αρμονικά στο περιβάλλον του.

Με συνολική κτισμένη επιφάνεια 100.000 τμ και περισσότερα από 150 καταστήματα, εστιατόρια και μπαρ, 5 αίθουσες cinema, μία ανοικτή πλατεία 8.000τμ και 1700 θέσεις στάθμευσης, το NICOSIA MALL αποτελεί έναν ιδανικό προορισμό για όλες τις ώρες της μέρας και αφορά επισκέπτες όλων των ηλικιών και ποικιλία ενδιαφερόντων.

Αποτελείται από δύο εμπορικές στάθμες – ισόγειο και 1ο όροφο – με δύο επιπλέον βοηθητικές στάθμες, αυτές του υπογείου και του μεσοπατώματος. Είσοδοι επισκεπτών δημιουργήθηκαν και στις δύο εμπορικές στάθμες, μέσω κατάλληλης διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, που οριοθετούνται και προστατεύονται από μεγάλα στέγαστρα, καμπύλης γεωμετρίας, με στόχο και οι δύο στάθμες να είναι εμπορικά, εξίσου ελκυστικές.

Η κάτοψη του Mall οργανώνεται σε σφηνοειδείς γεωμετρίες σε δύο διαφορετικούς άξονες, με αυξομειώσεις στο πλάτος του εμπορικού διαδρόμου, ώστε ο χώρος να μην είναι ορατός πλήρως και να εξασφαλίζεται το στοιχείο της έκπληξης για τον επισκέπτη, καθώς περπατά κατά μήκος του. Δύο σημεία με στοιχεία νερού, προσδίδουν την αίσθηση του οργανικού χώρου Zen, μέσω του ήχου και της εικόνας του υγρού στοιχείου.

Η περιοχή του Foodcourt αποτελείται από κλειστό και ανοικτό τμήμα, με την διαμόρφωση βεράντας με ανεμπόδιστη θέα προς την γύρω περιοχή.

Στην οροφή του κτιρίου τοποθετήθηκε μεταλλικό καμπύλο στέγαστρο για την κάλυψη και προστασία των ΗΜ εγκαταστάσεων που χωροθετούνται εκεί. Το στέγαστρο αυτό αποτελεί ταυτόχρονα και ένα βιοκλιματικό κέλυφος για το κτίριο, καθώς προστατεύει το δώμα από την υπερθέρμανση, συμβάλλοντας θετικά στην ενεργειακή απόδοση του κτιρίου.

Στην οροφή του εμπορικού διαδρόμου Mall έχουν τοποθετηθεί φωτοσωλήνες, σε αριθμό και διάταξη, ώστε να εξασφαλίζεται ικανή στάθμη φυσικού φωτισμού και μάλιστα διάχυτου, στο εσωτερικό των κοινόχρηστων χώρων του κτιρίου κατά τη διάρκεια της ημέρας, συμβάλλοντας σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας του συγκροτήματος.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους είναι γυαλί, καθρέφτης, ξύλο, στοιχεία ξηράς δόμησης και κεραμικά πλακίδια, ενώ οι αποχρώσεις είναι γήινες – διαβαθμίσεις του μπεζ, με νησίδες έντονων χρωμάτων, διαφορετικών ανά περιοχή.

Οι όψεις του κτιρίου οργανώθηκαν με διπλό κέλυφος. Το ένα κέλυφος – το πραγματικό του κτιρίου – αποτελείται από σύνθετο θερμομονωτικό πάνελ πράσινου χρώματος με λευκό ρυθμικό pattern και το δεύτερο από κατακόρυφες περσίδες αλουμινίου σε χρώμα ανοικτού μπλε, τοποθετημένο σε μικρή απόσταση από το πρώτο. Ο συσχετισμός των δύο κελυφών, μέσα από την εναλλαγή φωτός και σκιάς, αλλά και η συνεχής εναλλαγή χρώματος επί του φλοιού, δίνει την ψευδαίσθηση της συνεχούς εναλλαγής της εικόνας του κελύφους στον επισκέπτη που κινείται εξωτερικά του κτιρίου.

Στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου, εκτός από τους ανοικτούς χώρους στάθμευσης, δημιουργείται  και υπερυψωμένη πλατεία στην στάθμη του πρώτου ορόφου, εν επαφή με καταστήματα εστιατορίων και bar, τα οποία έχουν χώρο διαμορφωμένο χώρο τραπεζοκαθισμάτων προς αυτήν. Η πλατεία προσφέρεται για την πραγματοποίηση διευρυμένων υπαίθριων εκδηλώσεων, καθώς προβλέπεται η δυνατότητα προσωρινής ελαφριάς στέγασης τμήματος του ανοικτού χώρου, για συναυλίες, δραστηριότητες παιχνιδιού και υπαίθριες εκθέσεις.

Εμπορικό Κέντρο Kings Avenue

Το εμπορικό κέντρο KINGS AVENUE  βρίσκεται στην Πάφο της Κύπρου, πόλη που υπήρξε ένα από πιο σημαντικά αρχαία βασίλεια του νησιού, διάσημο κέντρο λατρείας της αρχαίας θεάς Αφροδίτης, με αρχαιολογικό πλούτο που βρίσκεται υπό την προστασία της UNESCO από το 1980.

Το κτίριο, συνολικής επιφάνειας 90.000τμ, είναι κτισμένο σε οικόπεδο, επιφάνειας 46.000τμ, στην συμβολή της Λεωφόρου Αποστόλου Παύλου με την οδό Τάφων των Βασιλέων, σε περιοχή έντονης τουριστικής ανάπτυξης, εντός αστικού ιστού και διαθέτει περισσότερα από 120 καταστήματα, εστιατόρια και μπαρ, 6 αίθουσες cinema και 1100 θέσεις στάθμευσης.

Με στόχο την δημιουργία ενός ορόσημου για την πόλη, του οποίου όμως το μέγεθος και ο κτιριακός όγκος να σέβεται και να συνδιαλέγεται φιλικά με την χαμηλή δόμηση της ευρύτερης περιοχής, δεδομένου του αστικού περιβάλλοντος στο οποίο εντάσσεται, επιλέχθηκε η επίλυση του κτιρίου με ήπια, οριζόντιας λογικής, ογκοπλασία με ελαφρά καμπύλες χαράξεις.

Αποτελείται από δύο εμπορικές στάθμες – ισόγειο και 1ο όροφο – και τρεις επιπλέον βοηθητικές στάθμες, αυτές των δύο υπογείων και του μεσοπατώματος. Είσοδοι επισκεπτών δημιουργήθηκαν και στις δύο εμπορικές στάθμες, μέσω κατάλληλης διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, που οριοθετούνται και προστατεύονται από μεγάλα στέγαστρα, καμπύλης γεωμετρίας, με στόχο και οι δύο στάθμες να είναι εμπορικά, εξίσου ελκυστικές.

Η κάτοψη του Mall οργανώνεται γραμμικά σε δύο βασικές κατευθύνσεις, με σφηνοειδείς καμπύλες γεωμετρίες, με αυξομειώσεις στο πλάτος του εμπορικού διαδρόμου, στη λογική την ροής ενός ποταμού. Ένα κεντρικό στοιχείο νερού στην συμβολή των δύο βασικών αξόνων της κάτοψης, που αναπαριστά την εικόνα της συνεχούς, αλλά ήπιας και σχεδόν ονειρικής βροχής, υπενθυμίζει και πάλι την σχέση της ευρύτερης περιοχής με το νερό.

Η περιοχή του Foodcourt αποτελείται από κλειστό και ανοικτό τμήμα, με την διαμόρφωση βεράντας με ανεμπόδιστη θέα προς την πόλη και την θάλασσα.

Στην οροφή του κτιρίου τοποθετήθηκε μεταλλικό καμπύλο στέγαστρο για την κάλυψη και προστασία των ΗΜ εγκαταστάσεων που χωροθετούνται εκεί. Το στέγαστρο αυτό αποτελεί ταυτόχρονα και ένα βιοκλιματικό κέλυφος για το κτίριο, καθώς προστατεύει το δώμα από την υπερθέρμανση, συμβάλλοντας θετικά στην ενεργειακή απόδοση του κτιρίου.

Στους διαδρόμους κίνησης των πελατών, εξασφαλίζεται φυσικός φωτισμός κατά την διάρκεια της ημέρας, μέσω φωτοσωλήνων στην οροφή του Mall, αφενός συμβάλλοντας σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας του συγκροτήματος και αφετέρου αποδίδοντας ένα ιδιαίτερο φωτιστικό εφέ, μέσω της διάχυσης του φωτός, όπως αυτή προκαλείται μέσα από τα κάτοπτρα των φωτοσωλήνων.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους είναι αλουμίνιο, γυαλί, φωτιζόμενες διαφάνειες, στοιχεία ξηράς δόμησης και κεραμικά πλακίδια, ενώ επιλέχθηκαν ψυχρές αποχρώσεις – σε διαβαθμίσεις του γκρι και λευκού του πάγου.

Το εξωτερικό κέλυφος του κτιρίου αποτελείται από σύνθετο θερμομονωτικό πάνελ, σε αποχρώσεις του γκρι. Οι όψεις στην περιοχή της κεντρικής εισόδου και της βεράντας του Foodcourt επενδύονται με φύλλα αλουμινίου, των οποίων η διαμόρφωση παραπέμπει στο εφέ barcode, σε γκρι μεταλλικές αποχρώσεις με γραμμικές λάμψεις, ενώ για το υπόλοιπο τμήματα των κύριων όψεων, χρησιμοποιήθηκαν μεγάλης κλίμακας κατακόρυφες περσίδες αλουμινίου σε χρωματική παλέτα διαβαθμίσεων έντονου πράσινου και μπλε.

Στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου, εκτός από τις back of house περιοχές των loading bays για τροφοδοσία και εξυπηρέτηση των καταστημάτων και του εμπορικού κέντρου, διαμορφώνεται και χώρος περιμετρικού πάρκου με διευρυμένη περιοχή πρασίνου με εκτενή παρτέρια, αλλά και κατακόρυφους «πράσινους» τοίχους, που αφενός αποτελούν ένα αντιληπτικό όριο μεταξύ κοινόχρηστων και  back of house περιοχών, και αφετέρου δίνουν την αίσθηση ότι η φύση αναρριχάται στο κτίριο.

Κατά την διάρκεια των εκσκαφών για την κατασκευή του έργου αποκαλύφθηκαν ευρήματα από σύμπλεγμα λουτρών Ρωμαϊκής περιόδου, με δεξαμενές και τμήματα δαπέδων, τα οποία, με βάση τις οδηγίες του αρμόδιου Τμήματος Αρχαιοτήτων Κύπρου, απομακρύνθηκαν με προσοχή και μεταφέρθηκαν με σύγχρονες μεθόδους σε ειδικά επιλεγμένο τμήμα του οικοπέδου, όπου εκτίθενται στο κοινό προστατευμένα από τις καιρικές συνθήκες.

Πολιτιστικό Κέντρο Παπάφη

Η πρότασή μας στοχεύει στην ικανοποίηση όλων των απαιτήσεων και προδιαγραφών που τέθηκαν από τον αγωνοθέτη και παράλληλα στη δημιουργία ενός σύγχρονου και καινοτόμου κτιριακού συγκροτήματος που θα καλύψει όλες τις λειτουργικές, τεχνολογικές και αισθητικές ανάγκες του σήμερα και θα αποτελέσει τοπόσημο για την περιοχή.

Κεντρική ιδέα (concept)

Η κεντρική ιδέα για το σχεδιασμό του συγκροτήματος ξεκινά από έναν συμπαγή όγκο κτιρίου, ο οποίος διασπάται, στη συνέχεια διαχωρίζεται σε δύο όγκους, οι οποίοι μετατοπίζονται και κάμπτονται λόγω της αλληλεπίδρασης με τον αστικό ιστό, με αποτέλεσμα τη διείσδυση του δημόσιου χώρου μέσα στο οικόπεδο και μεταξύ των δύο όγκων. Η διάσπαση και κάμψη των όγκων προκαλεί επίσης τη «θραύση» του κεραμικού κελύφους στο εσωτερικό του, εναλλάσσοντας την οριζόντια γραμμικότητα του κελύφους με κατακόρυφα πάνελ και υαλοστάσια.

Το κτίριο «προσφέρεται» στους κατοίκους με τη δημιουργία ελεύθερων δημόσιων χώρων, πλατειών, καθιστικών, περιοχών πρασίνου και διάφορων πρόσθετων δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται περιμετρικά του. Τα φυτεμένα δώματα αντικαθιστούν την παλιά κεραμική στέγη του υπάρχοντος κτιρίου, η οποία παραμένει ως υπόμνηση στην επιλογή του υλικού του κελύφους.

Περιγραφή της πρότασης

Το συγκρότημα αποτελείται από δύο επιμήκη τεθλασμένα κτίρια,  το K1, ένα τετραώροφο κτίριο και το K2, ένα τριώροφο κτίριο. Το συγκρότημα περιλαμβάνει επίσης δύο υπόγεια, το πρώτο με χώρο στάθμευσης 83 θέσεων και το δεύτερο με μηχανολογικούς και βοηθητικούς χώρους. Το συγκρότημα εξυπηρετείται από τέσσερις κύριους πυρήνες κάθετης επικοινωνίας. Η κατανομή των διαφόρων χρήσεων στα δύο κτίρια περιγράφεται παρακάτω: Κτίριο K1: Ισόγειο: Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων, Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών και Ξενώνας Φιλοξενίας, 1ος Όροφος: Κοινοτικό Ιατρείο και Ξενώνας Φιλοξενίας, 2ος Όροφος: Δημοτική Βιβλιοθήκη,  3ος Όροφος και Πατάρι: Δημοτικό Γυμναστήριο. Κτίριο Κ2: Ισόγειο: Βρεφονηπιακός Σταθμός και Χώρος Μνήμης-Αρχείο, 1ος Όροφος: Βρεφονηπιακός Σταθμός, 2ος Όροφος: Γραφεία Δ’ Δημοτικής Κοινότητας και Χώροι Συλλόγων και Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων. Στο δώμα του κτιρίου Κ2 προβλέπεται υπαίθριος κινηματογράφος. Τα δύο κτίρια συνδέονται μέσω υπερυψωμένης γέφυρας και πλέγματος διαδρόμων/εξωστών και κλιμακοστασίων.

Η ογκοπλασία του συγκροτήματος αντικατοπτρίζει τη κεντρική ιδέα. Το συγκρότημα «ντύνεται» περιμετρικά με ένα δεύτερο φλοιό/κέλυφος αποτελούμενο από γραμμικά κεραμικά στοιχεία, τα οποία εναλλάσσονται σε ζώνες συμπαγείς η διάτρητες ανάλογα με τις ανάγκες φωτισμού των χώρων και οπτικής απομόνωσης. Το συμπαγές αυτό κέλυφος διακόπτεται στις εσωτερικές όψεις και αντικαθίσταται από κατακόρυφα πάνελ και υαλοστάσια, τα οποία ορίζονται από τις θέσεις των κοινόχρηστων κλιμακοστασίων.

Το κτιριακό συγκρότημα έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις βιοκλιματικές αρχές, προκειμένου να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή βιωσιμότητα και να καταναλώνει τη λιγότερη δυνατή ενέργεια, ενώ προσφέρει θερμική και οπτική άνεση στους χρήστες του.

Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου

Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου ακολουθεί γενικά τα χαρακτηριστικά της κεντρικής ιδέας. Ο δημόσιος χώρος διεισδύει στο συγκρότημα δημιουργώντας ανοιχτές τριγωνικές πλατείες. Το σκληρό δάπεδο εναλλάσσεται με τις ζώνες πρασίνου δημιουργώντας ένα μωσαϊκό υλικών και χρωμάτων. Τα προτεινόμενα υλικά είναι αντίστοιχα με αυτά του κτιρίου, δηλ. κεραμικό δάπεδο και σκυρόδεμα σε διαφορετικές υφές.

Fashion City Outlet

Το έργο αφορά στην ανακαίνιση υφιστάμενου εμπορικού κέντρου (παλιά επωνυμία PANTHEON PLAZA) που είχε ξεκινήσει την λειτουργία του το 2008, στην περιοχή της Λάρισας, σε οικόπεδο επιφάνειας 108.000τμ, 4χλμ έξω από την πόλη, επί της λεωφόρου Κων/νου Καραμανλή (πρώην Π.Ε.Ο. Λάρισας-Αθηνών).
Το FASHION CITY OUTLET αποτελεί το πρώτο εκπτωτικό εμπορικό κέντρο στην Θεσσαλία και η ανακαίνιση στόχευσε στην δημιουργία ενός ελκυστικού προορισμού για την ευρύτερη περιοχή, διαφορετικού και ανανεωμένου σε σχέση με αυτό του προ-υφιστάμενου εμπορικού χώρου. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις που αφορούσαν κυρίως τις όψεις των κτιρίων, τους χώρους υγιεινής, τις δαπεδοστρώσεις και τον εξοπλισμό του εμπορικού κέντρου, αξιοποίησαν στοιχεία μιας λιτής, αλλά πολυτελούς αισθητικής με σύγχρονα υλικά, ώστε ο επισκέπτης να έχει κατά την περιπλάνησή του στους κοινόχρηστους χώρους του εμπορικού κέντρου, την αίσθηση του περιπάτου σε αστικό εμπορικό δρόμο, με εικόνες σαν στιγμιότυπα από μία φιλική και νεανική μητρόπολη.
Το συγκρότημα έχει συνολική κτισμένη επιφάνεια ανωδομής 21.000τμ, υπόγειους βοηθητικούς χώρους επιφάνειας περίπου 9.500τμ. και διαθέτει 90 εμπορικά καταστήματα και εστιατόρια-cafe, 3 κινηματογραφικές αίθουσες και διευρυμένη περιοχή foodcourt για εστίαση και αναψυχή.
Η λειτουργική δομή της κάτοψης του συγκροτήματος, η οποία και διατηρείται, περιλαμβάνει 16 ανεξάρτητα ισόγεια κτίσματα μεταξύ των οποίων εξελίσσεται η κίνηση των επισκεπτών, με εκατέρωθεν εμπορική χρήση. Μεταξύ των ανεξάρτητων ισόγειων κτιρίων του συγκροτήματος, διατηρείται η υφιστάμενη πέργκολα από καμπύλες διατομές, σύνθετης ξυλείας, εδρασμένη, εκατέρωθεν, στις οροφές των κτιρίων, επί των οποίων κινούνται ανοιγοκλειόμενες μεβράνες-τέντες
Οι αποχρώσεις του γκρι και κόκκινου κυριαρχούν, τόσο στους διαδρόμους κίνησης των επισκεπτών, όσο και στις περιμετρικές όψεις των κτιρίων, ενώ οι διακοσμητικές επενδύσεις έχουν αναφορές από την θεματολογία της παγκόσμιας μόδας, με ντελικάτες φιγούρες πασαρέλας στις διακοσμητικές μετώπες που τοποθετήθηκαν ως στέψη στις βιτρίνες των καταστημάτων ή σε μεγάλου μεγέθους εντυπωσιακά στοιχεία φωτισμού στα σημεία εισόδου στο συγκρότημα. Τέντες σε δυνατή κόκκινη και λευκή απόχρωση τοποθετήθηκαν κατά μήκος των καταστημάτων, που ενισχύουν την εικόνα του περιπάτου σε αστικό πεζόδρομο μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, ενώ αναφορές σε μεγάλες μητροπόλεις της παγκόσμιας μόδας έχουν ενσωματωθεί τόσο στις μετώπες, όσο και σε μεγάλες επιφάνειες των νέων δαπεδοστρώσεων του εμπορικού κέντρου. Κατά μήκος της διαδρομής του Mall δημιουργούνται επί μέρους περιοχές καθιστικών, για την προσωρινή στάση και ξεκούραση των επισκεπτών, με έντονη παρουσία φύτευσης σε όλη την έκταση του εμπορικού κέντρου.
Ο χώρος του Foodcourt έχει διαμορφωθεί σε βιομηχανικό ύφος, με διακοσμητικές επενδύσεις που παραπέμπουν στην εικόνα των εργοταξιακών containers, και αποτελεί έναν, σύγχρονης αισθητικής, χώρο αναψυχής και ανάπαυλας κατά την διάρκεια της επίσκεψης στο εμπορικό κέντρο.
Στις εξωτερικές όψεις προς την περίμετρο του συγκροτήματος, τα υφιστάμενα κελύφη των κτιρίων, που αποτελούνταν από σύνθετο θερμομονωτικό χαλύβδινο πάνελ, επενδύθηκαν με κυματοειδή λαμαρίνα σε διαφορετικές αποχρώσεις του γκρι, σe γεωμετρία patchwork. Σε όλο το μήκος των όψεων αυτών έχουν ενσωματωθεί γυάλινες προθήκες, με ειδικό φωτισμό και διακοσμητικές επενδύσεις, που ποικίλλουν σε αποχρώσεις και υλικά (πάνελ αλουμινίου σε κόκκινες αποχρώσεις ή σε εικόνα ξύλου διαφορετικών αποχρώσεων, κόκκινες υφασμάτινες τέντες), όπου δίνεται η δυνατότητα προβολής των logo ή ακόμη και προϊόντων των εταιρειών που περιλαμβάνει το εμπορικό κέντρο.
Στα σημεία εισόδου στο συγκρότημα τοποθετήθηκε διχρωική μεμβράνη σε μεγάλου μεγέθους υαλοστάσια, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο οπτικό εφέ, σχεδόν ονειρικών ανακλάσεων και ανάλυσης του φωτός σε διαφορετικές αποχρώσεις που συνεχώς μεταβάλλονται με την κίνηση του επισκέπτη.
Στον περιβάλλοντα χώρο έγινε πλήρης ανασχεδιασμός και κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ανοικτού χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, περίπου 1500 θέσεων, ενώ έγιναν εκτεταμένες επισκευές και παρεμβάσεις στις δαπεδοστρώσεις, στον εξοπλισμό, αλλά και στην σήμανση όλου του συγκροτήματος.

Κατάστημα Energiers

Αντικείμενο της μελέτης είναι η πλήρης μελέτη εσωτερικής διαρύθμισης, διακόσμησης και εξοπλισμού του καταστήματος παιδικών ενδυμάτων Energiers, που βρίσκεται στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.
Η ανακαίνιση αφορά στο σύνολο της επιφάνειας του καταστήματος (~220 τ.μ.), καθώς επίσης και στο σχεδιασμό των επίπλων του. Η ιδιατερότητα του σχεδιασμού των παιδικών καταστημάτων συνίσταται στο ότι αυτά απευθύνονται ταυτόχρονα σε παιδιά, εφήβους, αλλά και σε ενήλικες. Επομένως πρέπει να δημιουργούν ένα φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον για όλες τις ηλικίες.
Το «κλειδί» της επιτυχίας ενός τέτοιου σχεδιασμού βρίσκεται στην αρμονική συνύπαρξη δυναμικών και συμβολικών στοιχείων που να απευθύνονται σε εφήβους, με ήπιες και καθησυχαστικές φόρμες που δημιουργούν ένα ασφαλές περιβάλλον για τα μικρά παιδιά, μέσα σε ένα απλό και λειτουργικό σύνολο που διευκολύνει και προσελκύει τους ενήλικες. Έχοντας ως βασική αρχή μας το παραπάνω επιλέξαμε έναν συνδυασμό δυναμικής σχεδίασης με πιο ήπιες φόρμες.
Σαν δυναμικό στοιχείο ορίσαμε τη βιτρίνα του καταστήματος, την «πρώτη εικόνα». Μεγάλοι, κόκκινοι όγκοι μαζί με μικρότερους, γκρι σκούρους (οριζόντιους), πλαισιώνουν τις γυάλινες επιφάνειες της βιτρίνας κεντρίζοντας την προσοχή του επισκέπτη με το χρώμα και τη μορφή τους. Βασική παράμετρος υπήρξε η ευδιάκριτη τοποθέτηση του λογότυπου του καταστήματος και από τις δύο πλευρές προσπέλασης του καταστήματος.
Τα κινητά χωρίσματα στο πίσω μέρος της βιτρίνας λειτουργούν ουσιαστικά σαν όριο διαχωρισμού από το «έξω» στο «μέσα», σαν είδος οπτικής μετάβασης στον κυρίως χώρο του καταστήματος, μέσω της ημιδιαπερατότητας τους. Αποτελούν, επίσης, μία αναφορά στα «παντζούρια» των μονοκατοικιών, ενεργοποιώντας την επιθυμία και πιθανώς την περιέργεια των περαστικών να εισέλθουν στον χώρο.Ως ήπια φόρμα, ορίζεται ο κύριος εσωτερικός χώρος του καταστήματος, μέσω της οργανικής μορφολογίας του. Προτείνεται ένα δεύτερο κέλυφος εσωτερικά, με καμπύλες ακμές ,ένα είδος «κουκουλιού» που «οδηγεί συνειρμικά» στο ζεστό περιβάλλον της κύησης, προκαλώντας μία ευχάριστη αίσθηση στον επισκέπτη και κυρίως στα παιδιά.
Το κέλυφος αυτό ενσωματώνει κάποιες κόγχες, οργανικού περιγράμματος με παραστάσεις παιδιών και εφήβων, «ζωηρεύοντας» το χώρο, αλλά και διαχωρίζοντάς τον οπτικά στα επιμέρους τμήματά του.
Η απλότητα και η λειτουργικότητα του συνόλου εξασφαλίζεται από τις δύο διακριτές ζώνες καθ’ύψος. Η πρώτη, από το δάπεδο μέχρι τα 2,25μ. μία ουδέτερη ζώνη στην οποία κυριαρχεί το έκθεμα και η δεύτερη από τα 2,25μ. και πάνω που αφιερώνεται στη δημιουργία κλίματος με προβολή διαφορετικών εικόνων μέσα στις κόγχες, ανάλογα με το είδος των εκθεμάτων-εμπορευμάτων.
Σε όλη του την περίμετρο και μέχρι το όριο των κογχών σε ύψος, το κέλυφος διαμοιράζεται σε ένα σύστημα μεταλλικών οδηγών, στους οποίους τοποθετούνται, μηχανισμοί κρέμασης ή προβολής από τον χρήστη, ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε καταστήματος. Το κέλυφος κατασκευάζεται από γυψοσανίδα μονής όψης, ενώ για δάπεδο προτείνεται ξύλο τύπου laminate, παλ ανοιχτού χρώματος, ώστε να μην τραβάει την προσοχή του επισκέπτη, αλλά ταυτόχρονα να «ζεσταίνει» το χώρο.

Εκθεσιακό Περίπτερο Energiers

Αντικείμενο της μελέτης είναι ο σχεδιασμός των περιπτέρων της εταιρείας παιδικών ενδυμάτων Energiers, μέσα σε έναν ευρύτερο εκθεσιακό χώρο. Πρόκειται για μία ιδιόμορφη κατασκευή, εγκατεστημένη σε συνθήκες εσωτερικού περιβάλλοντος. Η ιδιομορφία αυτή έγκειται στο ότι η εφήμερη αυτή κατασκευή πρέπει να δίνει την άισθηση του καταστήματος, χωρίς όμως να είναι κατάστημα, προβάλλοντας σε πρώτο επίπεδο την εταιρική ταυτότητα (για να διαφέρει από τα υπόλοιπα περίπτερα) και σε δεύτερο, τα προϊόντα.
Για τους παραπάνω λόγους, διατηρούνται οι βασικές αρχές σχεδίασης που έχουν εφαρμοστεί στα καταστήματα και ορίζουν την εταιρική ταυτότητα της φίρμας, δηλαδή το δυναμικό στοιχείο της πρόσοψης σε συνδυασμό με την ήπια φόρμα της υπόλοιπης κατασκευής. Στην προκειμένη περίπτωση, λόγω της ιδιαιτερότητας της λειτουργίας του περιπτέρου, θεωρείται απαραίτητη η προσαρμογή του ορισμού της «βιτρίνας» και η προέκταση της «έννοιας της έκθεσης» στις πλαινές όψεις.
Σε γενικές γραμμές, η αναλογία των χρήσεων του περιπτέρου κατανέμεται σε δύο ζώνες: κατά το ήμισυ του όγκου σε αυτήν της «εξωστρεφούς» έκθεσης- προβολής (βιτρίνα) και κατά το υπόλοιπο ήμισυ στην «εσωστρεφή έκθεση» μέσω της κρέμασης των προιόντων και της κίνησης των επισκεπτών γύρω από αυτά.
Μορφολογικά, τα κοινά «δομικά» στοιχεία που διατηρούνται είναι, τα κινητά χωρίσματα με τον κόκκινο όγκο στην πρόσοψη και τα οποία παραπέμπουν στη δυναμική όψη των καταστημάτων, οι κόγχες που εδώ αποτυπώνονται στην ψευδοροφή μέσω της απουσίας τους (οπές), ενώ ταυτόχρονα προβάλονται στο δάπεδο (διαφοροποιήση χρώματος στο εκάστοτε δάπεδο) και τέλος oι βιτρίνες στις πλαινές όψεις που λειτουργούν σαν κενά τμήματα στο κέλυφος κατά προέκταση των κενών της οροφής, επιτρέποντας έτσι τη θέαση εντός του περιπτέρου, αλλά και ενοποιώντας αισθητικά την κατασκευή του κελύφους.
Σε επίπεδο χωροργάνωσης, όπως έχει ήδη αναφερθεί, το πρώτο μισό τμήμα έχει αφεριωθεί στην προβολή της εταιρικής ταυτότητας, ενώ τα προιόντα διατίθενται κατά βάση στο δεύτερο μισό. Σε αυτό το τμήμα βρίσκεται και μικρός αποθηκευτικός χώρος στην ίδια λογική σχεδιασμού, μπροστά στον οποίο βρίσκεται πάγκος εξυπηρέτησης των επισκεπτών του περιπτέρου και μερικά καθίσματα. Γενικά θα λέγαμε ότι στο κεντρικό τμήμα του περιπτέρου βρίσκεται ο πυρήνας της στάσης, ανάπαυσης, συζήτησης, φιλοξενείας των επισκεπτών, ενώ περιμετρικά αυτού έχουμε την κίνηση του κοινού μέσω της έκθεσης των προϊόντων.Ο σχεδιασμός των επίπλων του περιπτέρου ακολουθεί τις βασικές αρχές σχεδιασμού με τα έπιπλα καταστημάτων (καμπύλες φόρμες, διαφοροποιήση σόκορων, ανάδειξη γραμμών επιφανειών, χρώματα της εταιρικής ταυτότητας) σε μία περισσότερο όμως απλοποιήμενη μορφή που θα οδηγήσει σε μία πιο απλή και γρήγορη διαδικασία κατασκευής.
Χρησιμοποιούνται πάγκοι προβολής σε σχήμα καμπυλωμένου Π, σε δύο μεγέθη, ώστε να μπαίνει ο ένας μέσα στον άλλον εξοικονομώντας περισσότερο χώρο και δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να προσαρμόσει τις επιφάνειες προβολής τους αναλόγως με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι πάγκοι αυτοί τοποθετούνται περιμμετρικά μπροστά από τα σημεία κρέμασης.
Ο κεντρικός πάγκος εξυπηρέτησης, που βρίσκεται μπροστά από τον αποθηκευτικό χώρο, παραπέμπει οπτικά στο έπιπλο ταμείου που χρησιμοποιείται στα καταστήματα. Μορφολογικά, αποτελείται απο δύο βασικά στοιχεία: Την πρόσοψη του επίπλου που είναι ορατή στον επισκέπτη, επιφάνεια ορθογωνικού σχήματος με καμπυλωμένες γωνίες και τον πάγκο απο την εσωτερική πλευρά, όγκος χωνευτός στον πρώτο με αποθηκευτικούς χώρους, για τις τρέχουσες ανάγκες.

Ανακαίνιση Εμπορικών Δρόμων

Πρόκειται για την πλήρη μελέτη εσωτερικής διαρύθμισης, διακόσμησης και εξοπλισμού των εμπορικών δρόμων «FASHION STREET & HUB AREA» του εμπορικού κέντρου «Mediterranean Cosmos».
Οι επεμβάσεις αφορούν στα δύο επίπεδα, το επίπεδο 0 και το επίπεδο 1, η χρήση των οποίων είναι εμπορική. Στις επεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν περιλαμβάνονται η κατασκευή νέου δαπέδου, οροφής, πύλης εισόδου μεταξύ των δύο εμπορικών περιοχών, νέες επενδύσεις, κατασκευή νέων καθιστικών πάγκων και τέλος η κατάργηση του σιντριβανιού του «HUB» και η κατασκευή νέου υδάτινου στοιχείου. Σκοπός της νέας πρότασης ήταν η ενιαία σχεδιαστική αντιμετώπιση των δύο περιοχών επέμβασης και η απλοποίηση των επιμέρους μορφολογικών στοιχείων.
Το νέο δάπεδο σχεδιάστηκε σε τρεις ζώνες, ξεκινάει από την είσοδο στη «Fashion Street» και καταλήγει στο «Hub». Επιλέχθηκαν κεραμικά πλακίδια τριών αποχρώσεων, ενώ στο επίπεδο 1 και περιμετρικά των εξωστών και των γεφυρών τοποθετήθηκε κερλίτης.
Η οροφή της «Fashion Street», στο κεντρικό διπλού ύψους τμήμα της, αποτελείται από τρεις σειρές μεταλλικών περσίδων σε πέντε αποχρώσεις του γκρι. Η μεσαία σειρά αποτελείται από περσίδες κυμαινόμενου ύψους, μεταξύ των οποίων παρεμβάλονται φωτιζόμενα συμπαγή πολυκαρβονικά φύλλα. Η οροφή αυτή φτάνει μέχρι το «Hub», όπου εκεί η γεωμετρία αλλάζει και η κυκλική οροφή του γεμίζει με τετράγωνα μεταλλικά πλαίσια, αλληλοτεμνόμενα και σε τυχαία διάταξη, δημιουργώντας ένα εφέ οπτικής δίνης.
Η πύλη που κατασκευάστηκε μεταξύ της «Fashion Street» και του «Hub», οριοθέτησε την περιοχή μεταξύ των δύο εμπορικών περιοχών. Τα περιμετρικά στηθαία και οι μετώπες οροφής επενδύθηκαν με πανέλα κατασκευασμένα από λάκα. Το σιντριβάνι του «Hub» καταργήθηκε. Αντί αυτού κατασκευάστηκαν 16 κλειστοί κυλιδρικοί σωλήνες από πλέξιγκλας, μέσα στους οποίους τοποθετήθηκαν ισάριθμοι υδάτινοι πίδακες εκτόξευσης νερού. Τέλος, κατασκευάστηκαν καθιστικοί πάγκοι από corian σε όλο το μήκος της «Fashion Street», ενώ στο «Hub» τοποθετήθηκε μεγάλος ημικυκλικός καθιστικός πάγκος, από το ίδιο υλικό.

Airport Towers

Το έργο αφορά κτιριακό συγκρότημα που αποτελείται από μεγάλης κλίμακας εμπορικό κέντρο, κτίρια κατοικιών και γραφείων, με συνολική έκταση κτιρίων που φθάνει τα 440.000 τ.μ. υπόγειων χώρων και τα 580.000 τ.μ. ανωδομής. Χωροθετείται σε οικόπεδο, περίπου 78.000 τ.μ., στη βορειοδυτική πλευρά του Ερμπίλ στο Ιράκ – μία από τις παλαιότερες πόλεις στον κόσμο – μόλις ένα χιλιόμετρο μακριά από το αεροδρόμιο.
Η πρόταση βασίζεται στην ιδέα «Πόλη μέσα στην Πόλη». Η διαλεκτική μεταξύ του εμπορικού κέντρου και των πύργων κατοικιών και των γραφείων, στοχεύει στην δημιουργία ενός συνόλου με στοιχεία δυναμισμού και ζωντάνιας, έναν δελεαστικό και ολοκληρωμένο αστικό προορισμό για την ευρύτερη περιοχή που να συνδυάζει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με την αναψυχή, ψώνια, χαλάρωση, που θα προσελκύσει τόσο τουρίστες, όσο και μόνιμους κατοίκους της πόλης.
Το εμπορικό κέντρο, ένας γραμμικός «λόφος» που αναδύεται από το έδαφος, σαν μια κυρίαρχη «ακρόπολη», δημιουργεί μια κομψή βάση, πάνω από την οποία αναδύονται τα πολυώροφα κτίρια. Ο κτιριακός όγκος των γραφείων διαμορφώνεται σε λιτή γεωμετρία με οριζόντια άρθρωση, και αποτελεί ένα ήρεμο φόντο μπροστά από το οποίο οι πύργοι των κατοικιών, συστρέφονται ελαφρά σαν όρθια λαμπερά πρίσματα σε διαφορετικά χρώματα. Η συνολική πρόταση διαμορφώνεται ως σαν μια τεκτονική σύνθεση, που παραπέμπει στην εικόνα πολύτιμων λίθων – πετράδια του Erbil – που ελίσσονται προς στον ουρανό.
Εντός του εμπορικού κέντρου, η βασική διαδρομή του κοινού είναι διαμορφωμένη σαν μία γραμμική όαση, συνδυάζοντας τη φύση και την παράδοση με τη σύγχρονη αισθητική.
Οι προσόψεις των χώρων του Mall και τα κύρια χαρακτηριστικά τους διαμορφώνονται ως συνδυασμός συμπαγών και διαφανών περιοχών, πλεγμένων σε μια λεπτή μεταλλική «δαντέλα», εμπνευσμένη από τα σχήματα που δημιουργούνται από τις σκιές δέντρων στο δάσος.
Η Φύση, το Νερό και το Φως είναι τα κύρια στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την επένδυση εσωτερικών και εξωτερικών δημόσιων χώρων του συγκροτήματος.
Η υπερυψωμένη Plaza στην οροφή του εμπορικού κέντρου είναι το κεντρικό στοιχείο αστικής οργάνωσης του συγκροτήματος, που δίνει την αίσθηση ότι η φύση και το ανάγλυφο της περιοχής «αναρριχήθηκε» για να διαμορφώσει έναν υπερυψωμένο «παραλιακό» περίπατο. Οι διαμορφώσεις στην περιοχής της πλατείας εξασφαλίζουν την χρήση του χώρου για όλες τις κλιματολογικές συνθήκες, με περιοχές εντελώς ανοιχτές και άλλες που μπορούν να μετατραπούν από υπαίθριοι σε χώρους ελεγχόμενων κλιματικών συνθηκών.
Αυτή η ακολουθία «κρεμαστών κήπων» θα είναι ορατή από μεγάλες αποστάσεις και θα προάγει την εικόνα της φύσης σε όλη την ευρύτερη περιοχή, λειτουργώντας μαζί με τους λαμπερούς πρισματικούς πύργους, ως σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή.

Old City Foodcourt

Αντικείμενο της μελέτης αποτελεί η κατασκευή χώρου εστίασης (foodcourt) σε τμήμα του υφιστάμενου κτιρίου Γ του Εμπορικού Κέντρου “OLD CITY”, οι εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης των χώρων υγιεινής και η αισθητική αναβάθμιση της περιοχής μελέτης. Το Εμπορικό Κέντρο βρίσκεται στην οδό Ζάχου 25 στον Βόλο.
Στόχοι της πρότασης ήταν η ενοποίηση των διαφορετικών στοιχείων του χώρου, η ήπια επέμβαση σε τμήμα της όψης του κτιρίου Β, η διατήρηση του άξονα κίνησης και η σήμανση των εισόδων στο foodcourt.
Η ενοποίηση των διαφορετικών στοιχείων του χώρου επιτυγχάνεται με την χρήση ενός τρισδιάστατου στοιχείου (περσίδα), το οποίο λειτουργεί μορφολογικά σε τρεις διαστάσεις, είτε ως στέγαση είτε ως επένδυση. Η περσίδα στην επανάληψή της και με τους διαφορετικούς τύπους της δίνει την αίσθηση ότι η περιοχή της σίτισης διευρύνεται με την ενσωμάτωση του διαδρόμου της βασικής κίνησης και την επένδυση στον τοίχο του κτιρίου Β. Έτσι δημιουργείται ένα επεισόδιο, μία εμπειρία στον χρήστη, μία ταυτότητα στον χώρο.
Ο άξονας της βασικής κίνησης του foodcourt διατηρείται και ενισχύεται από την κατασκευή δύο πυλών στην είσοδο και στην έξοδο του foodcourt οι οποίες αφενός σηματοδοτούν στους επισκέπτες την ύπαρξη “κάτι καινούργιου”, αφετέρου λειτουργούν προστατευτικά τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και ανεμοπροστασίας (ενσωμάτωση ρολού ασφαλείας και αεροκουρτίνας).
Η περιοχή του foodcourt αποτελείται από τέσσερα καταστήματα με ενιαίο βοηθητικό χώρο (BOH).
Ο χώρος που αναπτύσσονται τα καθιστικά περιλαμβάνει δύο τύπους καθιστικών. Ο πρώτος τύπος περιλαμβάνει σταθερά καθιστικά (γραμμικά και σε σχήμα Γ) που τοποθετούνται εκατέρωθεν των υφιστάμενων τοιχείων δημιουργώντας μικρές εστίες ιδιωτικότητας, ενώ ο δεύτερος τύπος περιλαμβάνει ελαφρύ και ευέλικτο κινητό εξοπλισμό που θα μπορεί να μετασχηματίζεται εύκολα ανάλογα με τις ανάγκες του foodcourt.
Tέλος η χρήση πράσινου στοιχείου, τόσο σε οριζόντιες όσο και σε κατακόρυφες επιφάνειες αποσκοπεί στην δημιουργία φιλικού και ευχάριστου περιβάλλοντος ενώ ταυτόχρονα δίνει την αίσθηση της συνέχειας του υπαίθριου χώρου στο εσωτερικό του foodcourt.

Villaggio Hotel

Το έργο αφορά στο σχεδιασμό του Villaggio Hotel-ενός ξενοδοχείου πέντε αστέρων, που βρίσκεται στην Doha, Qatar. Η συνολική χωρητικότητα του Ξενοδοχείου είναι 213 δωμάτια και περιλαμβάνει 132 standard δωμάτια, 40 executive, 10 junior σουίτες, 20 σουίτες ενός υπνοδωματίου, 10 σουίτες δύο υπνοδωματίων και μία προεδρική σουίτα. Η συνολική έκταση του ξενοδοχείου είναι 50.635 τ.μ.
Το ξενοδοχείο εκτείνεται σε 8 επίπεδα: Yπόγειο το οποίο περιλαμβάνει 300 θέσεις στάθμευσης, ισόγειο το οποίο περιλαμβάνει το λόμπι εισόδου, καφετέρια, εστιατόρια, αίθουσες χορού και άλλες κοινόχρηστες λειτουργίες, τμήμα ημιώροφου με βοηθητικές χρήσεις, δεύτερο ημιώροφο, ο οποίος περιλαμβάνει ιδιωτικό σαλόνι, ειδικό εστιατόριο, γυμναστήριο-spa και ορισμένα δωμάτια/σουίτες με ιδιωτικούς κήπους, 3 βασικούς ορόφους με δωμάτια και ένα εστιατόριο στον τελευταίο όροφο. Οι όροφοι των δωματίων είναι οργανωμένοι σε δύο πτέρυγες, παράλληλα με τους κύριους δρόμους στο βορειοδυτικό άκρο του οικοπέδου. Στον ημιώροφο υπάρχει εκτεταμένη βεράντα που περιλαμβάνει πισίνα με pool bar, υπαίθριους χώρους εστιατορίων και φυτεμένες περιοχές.
Το κτίριο έχει δύο βασικές εισόδους: μια κύρια είσοδο για το ξενοδοχείο (δυτική όψη) και μια είσοδο για τις αίθουσες χορού (ανατολική όψη). Και οι δύο είσοδοι περιλαμβάνουν στεγασμένους χώρους μπροστά τους. Μια τρίτη είσοδος προσωπικού/υπηρεσίας με χώρο φορτοεκφόρτωσης προβλέπεται σε περιφραγμένο χώρο, οποίος απομονώνεται οπτικά με ένα ειδικής μορφής περιστύλιο.
Το κύριο λόμπι του ξενοδοχείου αποτελεί ένα διπλού ύψους χώρο, που ενοποιεί τα διάφορα επίπεδα, προσδίδοντας μεγαλείο και πολυτέλεια στο κτίριο. Επιπλέον, όλοι οι όροφοι των δωματίων ενοποιούνται μέσω ανοιγμάτων που δημιουργούνται στις πλάκες. Οι διαμορφωμένοι κάθετοι χώροι (αίθρια) καλύπτονται από γυάλινους φεγγίτες που φέρνουν φυσικό φως μέσα στο κτίριο. Το κεντρικό λόμπι συνδέεται άμεσα με το παρακείμενο εμπορικό κέντρο Villaggio Mall.
Το κτίριο εξυπηρετείται σε όλα τα επίπεδα από έναν κεντρικό κατακόρυφο πυρήνα επικοινωνίας με 6 κύριους ανελκυστήρες και τρεις πυρήνες εξυπηρέτησης, ο καθένας από τους οποίους περιλαμβάνει 2 ανελκυστήρες (καθαρών/ακαθάρτων) και σκάλα διαφυγής. Υπάρχει πλήρης διαχωρισμός της κυκλοφορίας μεταξύ κυρίων και βοηθητικών χρήσεων.
Το υπόγειο γκαράζ προσεγγίζεται από δύο χωριστές ράμπες, μία για είσοδο (ανατολική πλευρά) και μία για έξοδο (δυτική πλευρά). Η διάταξη στάθμευσης είναι κατάλληλη για στάθμευση είτε με υπαλλήλους, είτε με αυτοεξυπηρέτηση.
Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου περιλαμβάνει προστατευμένους χώρους επιβίβασης-αποβίβασης μπροστά από τις δύο εισόδους, σιντριβάνια και στοιχεία νερού, θέσεις στάθμευσης και περιοχές φύτευσης.
Η μορφολογία του κτηρίου έχει αναφορές στην περίοδο της Αναγέννησης, σύμφωνα με απαίτηση του πελάτη. Η διαμόρφωση των προσόψεων ακολουθεί την τυπική διαίρεση «βάση-κορμός-στέψη». Τα μπαλκόνια και τα παράθυρα ακολουθούν μια συμμετρική και επαναλαμβανόμενη διάταξη. Οι προσόψεις είναι εμπλουτισμένες με πολλά διακοσμητικά στοιχεία, όπως στοές, πεσσούς, κίονες, κιονόκρανα, γείσα, κιγκλιδώματα, αγάλματα και άλλα διακοσμητικά στοιχεία της περιόδου. Η διακόσμηση είναι βαρύτερη στη «βάση» και γίνεται ελαφρύτερη στη «στέψη» του κτιρίου. Η «στέψη» / τρίτος όροφος εμφανίζεται ως σοφίτα με ενσωματωμένα παράθυρα. Ένας μεγάλος θόλος στη γωνία του κτιρίου αναδεικνύει τη σημασία του και τονίζει τον μνημειακό του χαρακτήρα.
Η εσωτερική διακόσμηση του κεντρικού χώρου ακολουθεί την ίδια αισθητική των όψεων, η οποία ενισχύεται από περίτεχνα διακοσμητικά στοιχεία (κουρτίνες, χαλιά, ειδικά έπιπλα, πολυελαίους κλπ.). Το μεγάλο αίθριο που συνδέει το λόμπι με του ορόφους των δωματίων έχει μορφή αντίστοιχη με το εξωτερικό του κτιρίου, συνδέοντας έτσι αντιληπτικά το μέσα με το έξω.
Η βεράντα του ημιώροφου περικλείεται από κιονοστοιχία, η οποία αποτελεί συνέχεια του σχετικού διακοσμητικού στοιχείου των όψεων, εξασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα. Μια παρόμοια κιονοστοιχία με γυάλινα παράθυρα λειτουργεί ως παραβάν που χωρίζει τη δημόσια βεράντα από τους ιδιωτικούς κήπους των δωματίων, απομονώνοντας έτσι την κοινή από την ιδιωτική χρήση. Η απομόνωση ενισχύεται με πυκνή φύτευση και στις δύο πλευρές του παραβάν.
Η αρχιτεκτονική πρόταση αποσκοπεί στο να παράσχει στο ξενοδοχείο μια ισχυρή ταυτότητα που θα το καταστήσει πόλο έλξης της περιοχής.