
Project Details
Για την αναβάθμιση της Εθνικής Οδού B29 (Stuttgart – Aalen) προτάθηκε η παράκαμψη της κοινότητας του Mögglingen, 65χλμ. περίπου δυτικά της Στουτγάρδης στη Γερμανία. Στο πλαίσιο του συνολικού έργου κατασκευάστηκε και παραδόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία η κοιλαδογέφυρα BW7 πάνω από τον ποταμό Lauter. Η ΜΕΤΕ ΣΥΣΜ συμμετείχε στην εκπόνηση όλων των επί μέρους σταδίων της οριστικής μελέτης σε συνεργασία με το γραφείο μελετών Harrer Ingenieure για τον κατασκευαστή του έργου Wolff & Mülle και παρείχε υποστήριξη στον ανάδοχο κατά την διάρκεια κατασκευής της με σύνταξη άνω των 100 σχεδίων στο τελικό στάδιο. Η γέφυρα με αυξημένες τεχνικές αλλά και αισθητικές απαιτήσεις σχεδιάστηκε στο ανώτατο επίπεδο λεπτομέρειας με ενσωμάτωση πλήθους Τεχνικών Προδιαγραφών (Richtzeichnungen BAST) των Γερμανικών οδογεφυρών.
Πρόκειται για γέφυρα δυο ξεχωριστών κλάδων (Βόρειος και Νότιος) με ενδιάμεσο αρμό 10εκ., η οποία διαμορφώνεται από συνεχή φορέα επτά ανοιγμάτων (συνολικό μήκος 271,5 μ. στον άξονα της γέφυρας) από χυτό επί τόπου προεντεταμένο σκυρόδεμα. Η κατασκευή κάθε χωριστού κλάδου έγινε σε 3 φάσεις (2, 2 & 3 ανοιγμάτων) ξεκινώντας από το ανατολικό άκρο με αρμούς διακοπής στο 20% του ανοίγματος.
Η χάραξη κινείται οριζοντιογραφικά κατά μήκος κυκλικού τόξου με ακτίνα 1350 μ., ενώ η ερυθρά της οδού βρίσκεται σε ευθυγραμμία, με κλίση 0,50%, σε ύψη από το φυσικό έδαφος, τα οποία κυμαίνονται μεταξύ 8,0 και 10,0 μ. Τα καθαρά ύψη των μεσοβάθρων, κυμαίνονται μεταξύ 6,0 και 8,0 μ. Τα μεσόβαθρα έχουν διατομή “φυστικιού” με εξωτερικές διαστάσεις 3,8×1,65 μ., θεμελιώνονται δε σε κεφαλοδέσμους με πασσάλους. Ο φορέας ανωδομής εδράζεται στα βάθρα μέσω σημειακών εφεδράνων (κατακόρυφα) με ελεύθερη ολίσθηση, καθοδήγηση (διαμήκως ελεύθερα) ή σταθερά (εγκαρσίως και διαμήκως), με αρμούς μόνο στα ακρόβαθρα.
Η διατομή του φορέα είναι μορφής πλακοδοκού σταθερού ύψους 2,0μ. και πλάτους κορμού 3,8μ., με πλάκα συνολικού πλάτους 14,25μ. στο άνω πέλμα και εγκάρσια επίκλιση 4%. Οι μεγάλου μήκους εκατέρωθεν πρόβολοι (5,0 ÷ 5,5μ.), που προκύπτουν αντιστηρίζονται ανά 4,0μ. περίπου με λοξές μεταλλικές αντηρίδες κοίλης κυκλικής διατομής. Το συνολικό πλάτος κάθε κλάδου του αυτοκινητοδρόμου εξυπηρετεί μονόπλευρη κυκλοφορία 2 λωρίδων, ΛΕΑ και εκατέρωθεν πεζοδρόμια. Στα πεζοδρόμια προβλέπεται η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, στύλων οδοφωτισμού και καμπύλων ηχοπετασμάτων ιδιαίτερης αισθητικής. Επίσης, προβλέπεται μόνωση του καταστρώματος με ειδική μεμβράνη και αποχέτευσή του με σωλήνες απορροής διαμήκεις και κατακόρυφους.
Facts & Figures
Τοποθεσία
Στουτγκάρδη
Πελάτης
Harrer Ingenieure
Κλίμακα
< 10 km
Μελέτη
Οριστική Μελέτη
Categories
Συγκοινωνιακά Έργα
Βασικοί συνεργάτες σε αυτό το έργο
Ηλίας Παπαδόπουλος
Πολιτικός Μηχανικός
Παναγιώτης Δίγκας
Πολιτικός Μηχανικός
Σωτήριος Τέγος
Πολιτικός Μηχανικός